dissabte, 11 de desembre de 2010

Les noves tecnologies es rebel·len

Aquesta vegada els dubtes no han aparegut a l'hora de redactar els continguts, sinó en l'encapçalament de l'article (quin havia de ser el títol?) i en un detall tan accessori com la data de publicació. Anem pel títol: hem de dir noves tecnologies, no tan noves tecnologies, tecnologies digitals (sempre hi ha algú que assenyala posant el dit a la pantalla encara que aquesta no sigui tàctil)? N'hi ha que en deia TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) i ara se n'adona que en diuen TAC (tecnologies de l'aprenentatge i el coneixement). Aquell acudit dolent de "con lo que me ha costado decir pilícola y ahora lo llaman flim" s'ha transformat en jocs de paraules amb tic-tac. Per altra banda, les noves tecnologies es rebel·len, ens ataquen, ens vénen a salvar? De totes maneres i a propòsit del vídeo que veureu: quan projectem en una pantalla (que per altra banda acostuma a inutilitzar bona part d'una pissarra) no li estem fent un homenatge a Plató i a les ombres projectades en el Mite de la Caverna?

En quan a la data de publicació: la més escaient és un u d'abril (April Fools' Day o Dia d'enganyar), un més nostrat vint-i-vuit de desembre (Dia dels innocents) o ja està bé un onze del dotze del deu?  Insertant aquest vídeo no estaré fent publicitat encoberta de Biola University i hauran d'aplicar numerus clausus el curs vinent davant l'allau d'alumnes? Com que tenir dubtes no és modern, us deixo amb el document gràfic:

3 comentaris:

  1. Les teves classes son tan divertides ???

    ResponElimina
  2. Això ho haurien de contestar els meus alumnes! L'activitat que es mostra en el vídeo no presenta cap contingut curricular, sinó que és una elaborada broma, d'aspectes tècnics interessants, i aquí el professor juga amb avantatge: ja m'agradaria veure si és tan divertit explicant les funcions logarítimiques o optimitzant funcions. En les meves classes, suposo que hi ha moments de tot tipus. Tenint en compte que la meva feina té una bona part d'actuació teatral (i d'animació cultural i d'aplicació de la psicologia i de manteniment de l'ordre públic i de...) acabem tocant totes les tecles del teatre: la comèdia, el drama... passant per l'èpica i el circ. I evidentment, no sempre —i així ha de ser—, els professors som els actors principals.

    ResponElimina
  3. Un alumne m'ha passat un enllaç d'un vídeo de tecnologia semblant i posada en escena més elaborada:

    El Hombre de Negro nos enseña su ordenador bestia

    Detesto aquest programa, però en aquesta ocasió té màgia, encara que no sigui matemàtica.

    Canviant de tema, si l'alumne en qüestió hagués fet un comentari en el bloc, en lloc d'utilitzar el correu electrònic, hagués rebaixat la mitjana d'edat dels comentaristes que, hores d'ara, és bastant més elevada que l'edat de la mort de Jesucrist o d'Alexandre el Gran.

    ResponElimina