Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Exercicis. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Exercicis. Mostrar tots els missatges
dimarts, 4 de maig del 2010
Toomates: una iniciativa fructífera
Segons el seu autor Gerard Romo, professor de matemàtiques de secundària: Toomates és una iniciativa per a l'experimentació de l'ensenyament de les matemàtiques basada en la generació, desenvolupament i lliure intercanvi de materials pedagògics per Internet". En aquest web hi podeu trobar nombrosos exercicis de matemàtiques, tant per a Primària com per a Secundària. El format dels exercicis és força divers: el tradicional llistat, el full de càlcul, l'aplicació en línia... També hi podeu trobar d'altres materials i recursos: vídeos, comentaris de notícies, enllaços a d'altres webs, etc. És una de les adreces d'interès per a qualsevol que es dediqui a la docència de les matemàtiques (professors i professores, pares i mares, germans i germanes i professors particulars més o menys titulats) o per a l'alumnat. A aquest el recordaria, però, que per aprendre matemàtiques no n'hi ha prou, ni és necessari, fer moltísssims exercicis sense solta ni volta (és allò de menjar poc i pair bé). En aquest cas, tan dolent és l'empatx d'exercicis (si no són obligatoris, cal fer una bona tria) com refiar-se que s'aprèn veient com d'altres els fan. Ah! i per als partidaris de "no cal estudiar la teoria", recordar que no hi res més pràctic que una bona teoria.
Cal dir que Gerard Romo, autor d'aquesta iniciativa digna d'encomi, té un enginy particular per als jocs de paraules (Toomates n'és la prova) i una certa fixació per les fruites:
dijous, 21 de gener del 2010
Exercicis d'operacions bàsiques amb polinomis
Per aquells que teniu dificultats amb les operacions amb polinomis aquí teniu uns quants exercicis. I si ja teniu superada aquesta etapa de l'aprenentatge matemàtic o encara no hi heu arribat, us podeu llegir la introducció metafòrica dels exercicis: Un castell de cartes. No sé si el símil està ben trobat, però volia reflectir el fet que per aprendre matemàtiques cal anar posant amb calma i seguretat "una carta sobre una altra". O si voleu és com fer una paret de totxos i per això, de vegades, ens en cau algun al peu.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)